5 Şubat 2011 Cumartesi

Müjdat Gezen Konuştu : Popo Yalayıcıları

Uğur Dündar’ın düzenlediği programa katılan Sn. Gezen, Aziz Nesin’in zamanında söylediği:”Türk milletinin %60′ı aptaldır” sözüne atıfta bulunarak, AK Parti’ye oy verenler için:”Aslında %60 çıkması lazımmış” diyerek hem AK Parti’yi aptallar partisi, hem de Türk halkını aptallar topluluğu yerine koymuş. Şaşırdım. Haberi okuduğumda inanamayıp internetten farklı kaynakları kontrol ettim fakathaber gerçekti ve Gezen Türk milleti için aptal benzetmesini tekrar hortlatmıştı. Ayrıca kendisini eleştirenler için de:”AKP uşakları” ve “popo yalayıcıları” demiş.Popo Yalayıcıları!

Şimdi benim anlamadığım hangi televizyon kanalı böyle bir şeye müsaade eder. Kim olursa olsun, insanlara “aptal” demek ne kadar doğru bir davranıştır ve nasıl bir düşünceyi benimsemiş olursa olsun insanlara “popo yalayıcıları” demenin nasıl bir şeref ve haysiyet seviyesi ile izâhı mümkündür ben idrâk edemedim. Belki benim aptallığımdandır, belki de Gezen’in şeref ve haysiyet seviyesinin yanı sıra ilmî ve fikrî seviyelerimizin farklı olmasındandır… Hani o sanatçı ya… Hani halka MAL olmuş ya. Kimileri halka mâl, kimileri de mal olmakla mükellef sonuçta.

Hayatı yorumlayış şekli ne olursa olsun kimseye hakaret etmedim durduk yere. Fakat kendini sanatçı zanneden “nefes alan organizmalar”, kanalların aldığı reytingin artma sebebi olan halkı aptal yerine koyarak bir yerlere çıkıp bas bas bağırıyor ve birilerinin lafazanlığını yapmaya çalışıyorsa, bunun adı terbiyesizlik, bunun adı kendi kaleminden çıkan sözle aptallıktır. Zira kısa bir süre önce kendisi için “Ben Aptalım” yazısını kaleme almıştı. En azından attığı başlığa katılan %60′lık bir kesim var bu ülkede. Az da olsa; haklı olduğu konular var tabi ki onun da…

Hiç yorum yok: