14 Şubat 2011 Pazartesi

Nokia, Android’i Bitirebilir mi?

Akıllı telefonlar için üretilmiş en köklü işletim sistemi olan Symbian, geçtiğimiz hafta Android satışlarının ilk sıraya yerleşmesi sonucu bu alandaki liderliği kaybetmişti. Sıralamadaki bu önemli yer değişikliği için Android’i kastederek:”Rakiplerimiz yenilikçi ve güçlü” açıklamasının yapıldığı Nokia kanadı, Microsoft ile yaptığı anlaşma sonucu telefonlarında Windows Phone 7 işletim sistemini kullanacak ve bu sayede Android’in ele geçirdiği liderliği geri almaya çalışacak.

Bu sayede hem Nokia, rağbet görmeyen işletim sistemi Symbian yerine Microsoft’un Windows Phone 7′sini kullanacak, hem de Microsoft, Nokia gibi dev bir firmanın ürünlerine işletim sistemini entegre edecek. Microsoft – Nokia birleşmesi sonucu Nokia CEO’su Elop tarafından:”İlk hedefimiz Android’i geçmek” açıklaması yapıldı ve ortaklığın büyük umutlar vaad ettiği belirtildi.


Windows Phone 7 işletim sistemi yükle Nokia modelleri ne zaman piyasaya çıkar net olarak belli olmasa da öngörülen tarih 2012. Fakat Nokia, tarihi öne çekebilmek için var gücü ile çalışacaktır. Zira Androin’in elinden liderliği geri almak istiyorlarsa, pazar payı daha da büyümeden önlem almaları gerekiyor.

Hiç yorum yok: