2 Haziran 2010 Çarşamba

En Çok Kazandıran Google Adsense Reklam Boyutları

En çok kazandıran google adsense reklamı hangisi? Hangi tür reklamlar iyi kazandırıyor ve neden?

Bu sorunun cevabını daha önce tahmin etmiştim ve Yeni Makale Google AdSense gelirlerini incelediğimde bunun doğruluğunu istatistiki olarakta kanıtlamış oldum. Bildiğiniz gibi 3 tür Google reklamı var. Bunlar:

İçerik için adsense
Arama için adsense
Tavsiyeler



Tavsiye reklamları artık Google tarafından iptal ediliyor. Yerine ne gelir bilemiyorum ama boş kalmayacağını tahmin ediyorum. Google reklam politikasında da değişikliklere gidebilir tabi ve gitmelidirde…

Sizlere içerik için adsense ve Arama için adsense reklamlarından bahsederek hangilerini kullanmanızın sizlere yarar sağladığını açıklayacağım.

İçerik için AdSense reklamlarının birkaç çeşidi vardır. Yeni Makale’de sadece bazıları kullanılmaktadır. İçerik için AdSense’de en çok kazandıran reklamlar 300 x 250 boyutlarında olan ve bu makalenin en üstünde çıkan metin ve resim reklamlardır. İçerik için AdSense kullanacaksanız mutlaka bu reklam birimlerini kullanmanızı tavsiye ederim. Yeni Makale şimdiye kadar bu reklamlardan tıklama başına ortalama 0,043 kazanmıştır.

Aynı içerik için AdSense reklamları “Haberler” bölümünde de yer almaktadır. Haberlerdeki içerik için AdSense reklamlarının tıklama başına ortalama getirisi ise 0,050′dir. Yani Yeni Makale içerik için AdSense reklamlarından (300 x 250) ortalama olarak tıklama başına 0,045 kazanmıştır.

Diğer içerik için AdSense reklamlarının değerleri daha düşüktür. Örneğin anasayfada sağ tarafta yer alan bağlantılar (120 x 90) tıklama başına ortalama getirisi 0,026′dır.

“Anketler” bölümümüzde ve bu makalenin sonunda yer alan 468 x 60 içerik için adsense reklamları tıklama başına ortalama 0,027 kazandırmıştır.

“Resimler” bölümünde yer alan 468 x 15 boyutundaki bağlantı reklamları tıklama başına ortalama 0,031 kazandırmıştır.

Reklamların tıklanma sayısı ve getirileri göz önüne alındığında en fazla içerik için adsensense reklamlarından 300 x 250 metin ve resim reklamların kazandırdığı görülmektedir. Bir de arama için AdSense reklamlarının getirisini inceleyelim. Bazılarınız çok şaşırabilirsiniz ancak olması gereken ve olanda bu!

Yeni Makale Arama için AdSense reklamlarının tıklama başına ortalama getirisi 0,129′dur. Yani içerik için AdSense reklamlarının yaklaşık olarak iki buçuk katı daha fazla kazandırmaktadır. Bu sonuca göre Google reklamlarının en fazla kazandıranı arama için adsense reklamlarıdır. Hemde açık ara. Peki bu reklamların etkinliği ne kadar? Şunu söyleyebilirimki etkinlik olarak hiçbir zaman arama için adsense reklamları, içerik için adsense reklamlarını geçemez. Ancak! Arama için AdSense reklamlarını ziyaretçi sayısına göre daha fazla kullanmalarını sağlayabilirseniz elde edeceğiniz gelir, hiç de küçümsenecek bir gelir olmayacaktır bundan emin olun. Şuan sağ bölümde altta görünen arama için adsense, Sayfanın en üstüne çıkarılacak ve rengi değiştirilerek daha görünür olması sağlanacaktır. Bu da ziyaretçileri bunu daha kullanmaya sevkedeceğinden doğal olarak adsense gelirleri de artış gönderecektir.

Sizlere tavsiyem kendi adsense gelirlerinizin oranlarını ortaya çıkarmanız ve buna göre yeni kararlar almanız. Ben bu hesapları nasıl yapacağım ya da bir reklam biriminin tıklama başına getirisini nasıl hesaplıyacağım diye sormayın bana yapmanız gereken sadece tıklamalardan elde ettiğiniz toplam ücreti, tıklanma sayısına bölmeniz. Böylece tıklama başına gelirinizi bulmuş olursunuz. Sizde sitenizdeki bu değerleri ziyaretçiler ile paylaşın. Tek bir doğru ya da tek bir yanlış yoktur. Doğrular ve yanlışlar vardır. Bunları bulmak ve değerlendirmek için buradayız.

Şunu aklınızdan hiç çıkarmayın her sitenin yapısı ve ele aldığı konular farklıdır. Bu nedenle sitelerde çıkan reklamlarda değişiklik göstermekte ve aynı reklam türü bir sitede çok fazla kazandırırken bir sitede çok az kazandırabilmektedir. Bu konu tecrübeyle sabittir.

Hiç yorum yok: