25 Ağustos 2008 Pazartesi

Blogger Spam Blog Uyarısı Önlemi

öncelikle olayın perde arkasını anlatayım. Bir kaç ay önce TechCrunch sitesinin temasını Blogger için uyarlamayı düşünmüştüm. Bu sebeple de http://www.techcrunch-xml.blogspot.com adresine sahip bir blog açmıştım. İlk olarak TechCrunch yönetimine bu konuyu danışıp izin isteyecektim. Fakat geçen zamanla birlikte işlerimin yoğunlaşması ve sınav dönemine girmem nedeniyle de işler yarıda kaldı. Aslında yarıda kalması iyi olmuş, böylece splog damgası yiyerek bu şerefe (!) nail oldum.

Spam blog yazı gönderme paneli

Neden Böyle Bir Durum Söz Konusu

Blogger bize güzel bir açıklama yapmış. Açıklamayı aynen yayınlıyorum.

Blogger'ın spam engelleme robotları blogunuzun bir spam blog karakteriği barındırdığını farketti. (Spam blog nedir?) Siz bunu okuyan gerçek bir insan olduğunuza göre, blogunuz muhtemelen spam blog değildir. Otomatik spam tespit sistemi belirsizliklere sahiptir, bu yüzden bu yanlış doğrulama için özür diliyoruz.

Gönderilerinize yönelik zorunlu kelime doğrulamayı kapatabilmemiz için, blogunuzun bir kişi tarafından gözden geçirilmesini sağlamamız ve spam blogu olmadığını doğrulamamız gerekiyor. Gözden geçirilmesi için lütfen aşağıdaki formu doldurun.

Blogger'ın spam blogları ile nasıl savaştığını öğrenin.


Açıklamadan da anlaşılacağı gibi büyük ihtimalle TechCrunch alan adının geçmesi bu olaya neden olmuş.

Bu açıklamadan sonra aşağıdaki istek formunu doldurup splog damgasını kaldırmak için istek yolluyabiliyorsunuz.

İstek formu

Hiç yorum yok: