8 Şubat 2011 Salı

Linux ile Mac Adresi Öğrenme

Linux yahut Ubuntu kullanıyorsunuz ve ip adresinizi, mac adresinizi öğrenmeniz mi gerekiyor? Bugün bu konu ile ilgili biraz araştırma yapmıştım. Baktım; ben bilmiyorum… E dünyanın en cahil insanı olmadığıma göre, ben bilmiyorsam, başka bilmeyenler de vardır muhakkak sağda-solda… Arayanlara yardımcı olabilme ümidiyle Ubuntu kullanıcıları için mac adresi bulma (ip adresi bulma) ile ilgili bilgi vereyim dedim… Ubuntu kullanıyor ve Mac adresinizi nasıl bulacağınızı bilmiyorsanız, yazı işinize yarayabilir…


Ubuntu’da Mac Adresi Nasıl Bulunur?

Ubuntu kullanıcıları aşağıdaki yolu takip ederek MAC adreslerini öğrenebilirler:


Uygulamalar >> Donatılar >> Uçbirim >> ifconfig -a (komut satırına yazılacak)

komunu yazdıktan sonra görünen yazıların ilk satırında 11:22:33:44:55:66 şeklinde 12 rakam içeren bilgiler sizin MAC adresiniz oluyor. Sadece rakamlar değil, aradaki “:” sembolleri de dahil…

Mac Adresi Ne İşe Yarar?
Her bilgisayar için sabit olduğundan ötürü sanal suçların takibi MAC yolu ile yapılmakta. Tabii bu sizi ilgilendiren kısım değil (: Mac adresi ile kablosuz internet bağlantınızı kullanacak kişileri belirleyebilirsiniz. Mac adresini bildiğiniz bir bilgisayarın bilgilerini, kablosuz ağ yönetim sayfanızdaki “Mac Filtreleme” bölümüne eklediğiniz taktirde, sadece belirlediğiniz kişiler internete bağlanabilir sizin bağlantınızla. Modem şifresini Brute Force yahut farklı yöntemlerle kırsalar dahi, Mac filtrelemeye takılacaklarından ötürü internete giremezler. Sadece şifreyi kırmış olurlar… Kotalı internet kullanıcılarının mutlaka uygulaması gereken bir yöntem bence.

Hiç yorum yok: