8 Şubat 2011 Salı

Hangi Linux benim için uygun?

Son zamanlarda Linux tabanlı işletim sistemleripopüler hale geldi. Özellikle Tübitak tarafından geliştirilmekte olan Pardus kendini geliştirdikçe, kullanıcı sayısında da artış gösteriyor.

Bilindiği üzere onlarca, belki de yüzlerce linux dağıtımı vardır. Tabi hepsi yoğun bir kullanıma sahip değil. Popüler olan bir takım dağıtım var elbet. Pardus, Ubuntu, Linux Mint bunların başında geliyor. Haliyle bu kadar çok dağıtımı olunca, kullanıcılar hangilerini kullanması gerektiği hususunda kafa karışıklığı yaşıyorlar. Bu yazıda elimizden geldiğince dağıtımlardan hangisini kullanacağınız konusunda yardımcı olacağız.


Öncelikle Linux işletim sisteminde ne yapacağınızı düşünmeniz gerekiyor. Standart bir ev kullanıcısı iseniz, Ubuntu ve Pardus sizler için en uygun linux dağıtımı olabilir. Bunların dışında Linux Mint’i de tercih edebilirsiniz.

Windows bağımlısı kullanıcılardan iseniz, PCLinuxOS tam size göre. Ben kullanışlı bir Linux istiyorum, terminalden felan anlamam diyorsanız da Linux Mint tercih edilebilir. Benim bilgisayarım epey eski diyorsanız da Puppy Linux kurulum için sizi bekliyor.

“Ben uzmanım arkadaş, ne olursa kullanırım” gibi bir düşünce varsa aklınızda zaten bu yazı sizi pek ilgilendirmiyordur ama yine de Fedora, Arch Linux ya da Gentoo tam size göre diyerek çok bilmişlik yapalım.

Ofis programları ile aşinalığınız varsa OpenSUSE sizin için biçilmiş kaftan. Sistem yöneticisiyim ben, bunlar kesmez beni diyorsanız Debian’ı indirmek için beklemenize gerek bile yok.

Multimedya programlarını çok kullanan bir kullanıcı iseniz Ubuntu Studio’dan memnun kalacağınıza eminim. Sunucu yazılımı olarak bir Linux arıyorsanız, CentOS ya da RedHat bu iş için uygundur. Ve gelelim son cümlemize… Eğer Linux hastası iseniz, buyrun efendim BackTrack sizin için tam bir ilaç ;)

Linux dünyasına bir defa girdikten sonra, çıkmanız pek kolay olmayacak…

Hiç yorum yok: