10 Mart 2011 Perşembe

Hastalık İsimleri ve Hastalık Belirtileri

Özellikle son günlerde soğuklardan dolayı herkes hasta. Grip en çok yakalanılan hastalık olarak dikkat çekiyor. Gribin birçok ilacı, şurubu, tablet hapları var ancak en iyi tedavisi insanın kendisini sıcak tutması, dinlenmesi ve C vitamini takviyesi. Bunun dışında da birçok hastalık isimleri var ancak çoğu bilinmiyor. Örneğin geçtiğimiz haftalarda Defne Joy Foster’ın hayatını kaybetmesinin nedeni olan astım krizi. Astım hakkında biraz bilgi verelim bu noktada. Astımın kesin sebebi belli değildir. 
Genel kabul gören görüşe göre, doğuştan soluk boruları duyarlı bireylerde çevresel koşulların etkisi ile astım oluşmaktadır. Astımın tipik karakteristiği bronşların mukoza ödemiyle daralmasından ötürü olan episodik dispnedir. Bu durum, polijenik bir kalıtım biçiminde genetik kökenli olabilir; fakat enfeksiyon, alerji ve emosyonel faktörler de rol oynayabilir. Psikolojik mekanizmaların rol oynaması için bronşiyal aşırı duyarlığa somatik bir yatkınlık bulunması gerekir. Astımlılarda belirli birtakım kişilik özelliklerine rastlanmasına rağmen, bu hastalıkla birlikte görülen spesifik bir kişilik tipi yoktur; anksiyetenin yol açtığı bazı astım nöbetlerinin nedeni bir şartlı refleksle açıklanabilir. İnsan hastalığa yakalanmadan önce bazı belirtiler ortaya çıkar ve bunlar da hastalık belirtileri olarak adlandırılır. Bu belirtiler aslında Allah’ın insanlara verdiği büyük bir nimettir zira o ağrılar, belirtiler olmasa birçok insan bir anda hastalıkla karşı karşıya kalacak ve büyük acı çekecekti.

Hiç yorum yok: